نمایشگاه شناخت هنر نقاشی
" هنر جهانی مدیون سرزمین ماست." مقام معظم رهبری
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : شیما بختیاری
نویسندگان
نظرسنجی
میزان رضایت شما از وبلاگ در چه سطحی است؟








نقاشی های زیب

http://www.oilpaintings-supplier.com/upfile/products/20126270245789650.jpg


http://www.oilpaintings-supplier.com/upfile/products/20126270192793208.jpg
http://www.oilpaintings-supplier.com/upfile/products/20126270191424298.jpg

http://www.oilpaintings-supplier.com/upfile/products/20126270144027228.jpg


http://www.oilpaintings-supplier.com/upfile/products/2012627023193980.jpg
http://www.oilpaintings-supplier.com/upfile/products/20126270242829264.jpg
http://www.oilpaintings-supplier.com/upfile/products/20126270234947344.jpg
http://www.oilpaintings-supplier.com/upfile/products/20126270224472713.jpg
http://www.oilpaintings-supplier.com/upfile/products/20126270223025064.jpg
http://www.oilpaintings-supplier.com/upfile/products/20126270221272927.jpg

 

منبع :http://shan2012.blogfa.com/1392/03

 





نوع مطلب : نقاشی های روز ، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

دانشمند ایرانی دانشگاه راتجرز آمریکا و همکارانش با استفاده از جدیدترین روشهای پردازش تصویر توانسته‌اند صدها اثر هنری را بررسی و منابع الهام‌بخش مشترک بین هنرمندان را که قبلا دیده نشده بود، کشف کنند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، هنر را می‌توان نه تنها با مشاهده فضا، بافت، فرم، شکل، رنگ و تن بلکه با جنبه‌های مکانیکی‌تری مانند ضربات قلم و حتی زمینه تاریخی آن بررسی کرد که تا پیش از این، تاریخدانان این وظیفه را بر عهده داشتند اما با فناوری «بابک صالح» و همکارانش، رایانه‌ها بزودی خواهند توانست جای آنها را بخوبی بگیرند.

پیشرفتهای بزرگ سالهای اخیر در شناسایی چهره و اجسام نشان داده که رایانه‌ها می‌توانند مفاهیم زیباشناسی را فراگیرند.

صالح و همکارانش در پژوهش اخیر خود به بررسی کارهای هنری با استفاده از نرم‌افزار جدیدی پرداخته‌اند که می‌تواند اجسام را تحت واژگان مشترک و روزمره‌ای مانند «صندلی» یا «انسان» طبقه‌بندی کند. این واژگان سپس برای مقایسه کردن تصاویر، مورد بررسی قرار گرفتند. 

محققان با این نرم‌افزار به بررسی 1710 تصویر وضوح بالا از 66 هنرمند در سالهای 1412 تا 1996 پرداخته و پیوندهای مشهوری را که از مدتها پیش توسط تاریخ‌شناسان هنری تائید شده بودند، شناسایی کردند. برای مثال شباهتهایی بین کارهای کلیمت،‌ پیکاسو و براک شناسایی شد. همچنین این نرم‌افزار دریافت که «پرتره پاپ اینوسنت دهم» اثر دیه‌گو ولاسکز از شباهتهای آشکاری با نقاشی فرانسیس بیکن موسوم به «بررسی پرتره پاپ اینوسنت دهم ولاسکز» برخوردار بود.

این فناوری همچین شباهتهایی را بین اثر Studio: 9 Rue de la Condamine فدریک بازیل در سال 1870 با نقاشی آرایشگاه شافلتون اثر نورمان راکول در سال 1950 پیدا کرد که تا پیش از این، مورخان هنری موفق به شناسایی آن نشده بودند.

به گفته محققان، نقاشی‌ها ممکن است در نظر اول مشابه نباشند اما بررسی دقیقتر می‌تواند شباهتهای چشمگیری را در ترکیب و موضوع نشان دهد که این کار اکنون توسط روش خودکار آنها امکان‌پذیر شده است.

در بسیاری از موارد، پیوندها به نظر ضمنی هستند. برای مثال حضور یک مرد در پشت سه‌پایه نقاشی یا یک پنجره بزرگ در دو تصویر لزوما نشان‌دهنده تاثیر قوی بین دو هنرمند نیست. آنچه این نرم‌افزار نشان می‌دهد، تائیدکننده قدرتمندتر شدن پردازش تصویر نسبت به گذشته است.

منبع :www.aftabir.com





نوع مطلب : اخبار نقاشی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
های زیبا از David Cheifetz
David Cheifetz

David Cheifetz

David-Cheifetz-paintings

david-cheifetz

david-cheifetz

orange-oil-painting

David-Cheifetz-artist

still-life-master

David Cheifetz


برچسبها: نقاشی های زیبا از





نوع مطلب : نقاشی های روز ، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
1393/06/29 :: نویسنده : شیما بختیاری

نقاشی های گیج کننده (14 عکس)

نقاشی های گیج کننده (14 عکس)

نقاشی های گیج کننده (14 عکس)

نقاشی های گیج کننده (14 عکس)

نقاشی های گیج کننده (14 عکس)

نقاشی های گیج کننده (14 عکس)

نقاشی های گیج کننده (14 عکس)

نقاشی های گیج کننده (14 عکس)

نقاشی های گیج کننده (14 عکس)

نقاشی های گیج کننده (14 عکس)

نقاشی های گیج کننده (14 عکس)

نقاشی های گیج کننده (14 عکس)

نقاشی های گیج کننده (14 عکس)

نقاشی های گیج کننده (14 عکس)

منبع : www.topnop.ir






نوع مطلب : معمای نقاشی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

نقاش خلاق و با استعداد هلندی Redmer Hoekstra در آثار جدید خود هر چیزی که می شناسید را با هم تلفیق کرده و موجوداتی جدید را در نقاشی های عجیب و خلاقانه خود خلق کرده است. دیدن نقاشی های زیبای او خالی از لطف نیست.

 

نقاشی هایی عجیب و خلاقانه (24 عکس)

نقاشی هایی عجیب و خلاقانه (24 عکس)

نقاشی هایی عجیب و خلاقانه (24 عکس)

نقاشی هایی عجیب و خلاقانه (24 عکس)

نقاشی هایی عجیب و خلاقانه (24 عکس)

نقاشی هایی عجیب و خلاقانه (24 عکس)

نقاشی هایی عجیب و خلاقانه (24 عکس)

نقاشی هایی عجیب و خلاقانه (24 عکس)

نقاشی هایی عجیب و خلاقانه (24 عکس)
منبع : www.topnop.ir




نوع مطلب : نقاشی های روز ، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
 
 جو هیل كسی است كه توانست ركورد بزرگترین نقاشی سه بعدی دنیا را در كتاب ركورد های گینس از آن خود كند. این اثر كه در كنری وارف لندن به ثبت رسیده است دارای 106 متر طول و مساحتی حدود 892 متر مربع میباشد. این نقاشی هم مانند سایر نقاشی های مشابه سه بعدی فقط از روبرو قابل تشخیص است.

 

بزرگترین نقاشی سه بعدی دنیا (8 عكس)

بزرگترین نقاشی سه بعدی دنیا (8 عكس)

بزرگترین نقاشی سه بعدی دنیا (8 عكس)

بزرگترین نقاشی سه بعدی دنیا (8 عكس)

بزرگترین نقاشی سه بعدی دنیا (8 عكس)

بزرگترین نقاشی سه بعدی دنیا (8 عكس)

بزرگترین نقاشی سه بعدی دنیا (8 عكس)


منبع: www.topnop.ir




نوع مطلب : نقاشی های سه بعدی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

نمایشگاه نقاشی کودکان بی‌سرپرست با همکاری برج میلاد تهران و بنیاد خیریه دست‌های مهربان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این نمایشگاه به مدت سه روز و با حضور هنرمندان و حامیان کودکان بی‌سرپرست در گالری شرقی برج میلاد برپا می‌شود.

این نمایشگاه نقاشی با هدف حفظ کرامت مددجویان از 26 تا 28 شهریور از ساعت 11 تا 22 برگزار می‌شود، قرار است کودکان و نوجوانان 3 تا 15 سال بی‌سرپرست نقاشی کنند و سپس حامیان آن‌ها آثار خلق شده را از کودکان خریداری کرده و درآمد حاصل از آن در اختیار این کودکان بی‌سرپرست قرار بگیرد.

کودکان از ساعت 16 تا 20 در نمایشگاه حضور داشته و همزمان با بازدید حامیان‌شان نقاشی می‌کنند.

مراسم گشایش این نمایشگاه با حضور هنرمندان شاخص سینمای ایران فردا 26 شهریور ماه ساعت 11 برگزار می‌شود.

منبع : WWW.AFTABIR.IR





نوع مطلب : اخبار نقاشی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

 

بنده برای این عزیزان در رشته ی هنر  و  کلیه پذیرفته شدگان دانشگاه در سال 93 ارزوی موفقیت و پیروزی دارم.

bnafarat-bartar-konkor93honar





نوع مطلب : اخبار نقاشی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

کریستین» بر روی پر پرندگان با رنگ و روغن اشکال پرندگان را کشیده است که مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرگزاری فارس، «کریستین گی مون» به دلیل علاقه زیاد از سال 1999 نقاشی روی پر پرندگان با قلم مو و رنگ و روغن را شروع کرد.

«کریستین» گفت: این کار خیلی ظریف است و باید مراقب بود تا خطی اشتباه کشیده نشود چون درست کردن آن کمی سخت است؛ در این کار باید صبر و حوصله زیادی داشت.

پرهایی که استفاده می‌کنم معمولا در طبیعت پیدا کردم یا کسانی که به نمایشگاه‌های من آمده‌اند برایم آورده‌اند.

معمولا هر نقاشی یک هفته طول می‌کشد تا خشک شود.





نوع مطلب : مطالب خواندنی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
"نانجانگ" نام شهری در کشور چین است که میزبان بزرگترین و بلندترین نقاشی سه بعدی خیابانی جهان با 365 متر طول است که چندی  پیش از آن رونمایی شد. این نقاشی سال آینده وارد کتاب رکوردهای گینس خواهد شد.
طولانی ترین نقاشی 3 بعدی جهان (عکس)

طولانی ترین نقاشی 3 بعدی جهان (عکس)

منبع: باشگاه خبرنگاران




نوع مطلب : اخبار نقاشی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

آنتوان بلانچارد، نقاشی فرانسوی است که در آثارش می توان وضوح عشق به زادگاهش پاریس و خیابان هایش را لمس کرد. آنتوان بلانچارد گرچه سبک ویژه ای در کارهایش مشهود است که کمتر هنرمندی از آن پیروی می کند اما هر چه هست او توانسته شکوه قدم زدن در خیابانهای قدیمی پاریس را به هر بیننده منتقل نماید.



نقاشی های زیبا اثر آنتوان بلانچارد


نقاشی های زیبا اثر آنتوان بلانچارد


نقاشی های زیبا اثر آنتوان بلانچارد


نقاشی های زیبا اثر آنتوان بلانچارد

منبع : http://www.siteaks.com





نوع مطلب : هنرمندان بزرگ نقاشی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

http://www.daydaypaint.com/images/Europe-Classical-People/Classical-People-Oil-Paintings-226.jpg

http://www.daydaypaint.com/images/Europe-Classical-People/Classical-People-Oil-Paintings-222.jpg

http://www.daydaypaint.com/images/Europe-Classical-People/Classical-People-Oil-Painting-092.jpg

http://www.oilpaintings-supplier.com/upfile/products/201182321572770050.jpg

http://www.oilpaintings-supplier.com/upfile/products/201182321574627812.jpg

http://www.oilpaintings-supplier.com/upfile/products/201182322494735869.jpg

منبع :http://shan2012.blogfa.com/





نوع مطلب : نقاشی های روز ، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

طراحی خودرو را از کجا و چگونه آغاز کنیم؟

همیشه انسان در هر دوره و مکانی، در جستجوی راهی برای زندگی بهتر بوده و همین خصوصت کمال گرایی و آرمانی فکر کردن انسان ها، باعث به وجود آمدن پدیده های اکتسابی مانند علم، هنر، فرهنگ و تمدن شده است. امروزه پررنگ شدن نقش و ارتباط تنگاتنگ آن با اقتصاد و سطح رفاه اجتماعی، باعث به وجود آمدن انقلابی در ارتباطات و جابه جایی انسان ها شده است.

امروزه بشر، به نقش پر اهمیت صنعت ساخت خودرو، در تمامی مراحل زندگی واقف شده و این صنعت تا جایی پیشرفت کرده است که دیگر به وسیله نقلیه نه تنها به عنوان ابزاری برای جابه جایی، بلکه فراخور سطح اجتماعی، به آن به عنوان یک عامل سازنده پرستیژ و یک اثر هنری نگاه می کنند.

نقش طراحی صنعتی به عنوان یک هنر خط دهنده به صنعت، و پل ارتباط دهنده میان صنعت و هنر، از ابتدای انقلاب صنعتی تا به امروز، به صورت واضح و اثر گذاری در زندگی مدرن امروز نمایان است. و در این میان خودرو سازی، به عنوان یک صنعت مهم مادر و استراتژیک، در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه، روز به روز در حال ارتقاء است و طراحان زیادی از سراسر دنیا، دیدگاه ها و نقطه نظرهای خاص خود را در فرم و زیبایی این محصول ارائه می کنند؛ تا جایی که شرکت های بزرگ خودرو ساز، برای نزدیک تر شدن به دیدگاه های افراد یک کشور و به دست آوردن بازارهای بالقوه و بالفعل جهان، اقدام به تأسیس دفاتر طراحی در جای جای جهان می کنند.

در صنعت خودرو سازی تمامی رشته های صنعتی و همچنین تعداد زیادی از رشته های هنری دخالت دارند، تا جایی که اهمیت خودرو سازی آن را تبدیل به یک صنعت استراتژیک و اثرگذار در اقتصاد و سطح رفاه یک کشور کرده است.

اگر در سالیان دور، طراحان خودرو انگشت شمار بوده و تعداد کمی مشغول به این کار بوده اند، امروزه تعداد متخصصین و علاقه مندان به این رشته به هزاران نفر رسیده و هر روز هم به تعداد این علاقه مندان اضافه می شود.

مردم به اتومبیل و خودرو، نه تنهای به عنوان وسیله ای برای جابه جایی، بلکه به عنوان یک وسیله تفریحی، دارای شخصیت و پرستیژ به آن نگریسته، و تقریبا هر انسانی آرزوی داشتن یک خودروی خوب در حد ایده آل های ذهنی خود دارد.

تعبیری که من از یک اتومبیل خوب می توانم داشته باشم به این صورت است که مجموعه است از کاربرد جدیدترین فنون و تکنولوژی های حال حاضر در تمام عرصه ها، در قالب تعادل و تناسبات انسانی و فیزیکی در کاربرد آن، به علاوه زیباترین تناسبات بصری و هنری در جای جای آن از کل تا جزء، تا حدی که خودرو را مجسمه ای کاربردی و زیبا می دانم که در بین محصولات دیگر، بهترین و بالاترین فناوری ها را در خود جای داده است.

چگونه طراح خودرو شویم و از کجا آغاز کنیم؟

این سؤالی است که ذهن نوجوانان و جوانان زیادی را به خود مشغول کرده و علاقه مندان زیادی از من و دیگر طراحان می پرسند که همیشه ساعت های زیادی را برای توضیح دادن در این مورد می طلبد. امیدوارم مطالب پیش رو و مطالب بعدی در شماره های آینده کمکی هرچند کوچک برای این دسته علاقه مندان به رشته طراحی خودرو باشد.

چه سنی برای شروع کار طراحی اتومبیل مناسب است؟
اگر به صورت تفننی و از روی علاقه صرف به طراحی خودرو به این مقوله نگاه کنیم، باید گفت که شروع و آغاز این کار هیچ محدوده سنی خاصی ندارد و از کودکی تا میانه سالی می توان این هنر را فرا گرفت و نظرات و ایده های خود را از تصور به تصویر و واقعیت درآورد و از این کار لذت برد.

گاهی، کارخانه های بزرگ هم در قالب مسابقه در سنین مختلف، اقدام به نظرخواهی مردمی مثل مسابقات نقاشی و نظرسنجی کتبی از خودروی مورد علاقه مردم می کنند تا الگوهایی را برای تولیدات آینده به دست بیاورند. استفاده از همین نظرات، چه در بین بزرگسالان که خریداران امروز هستند و چه در بین کودکان که خریداران و مشتریان فردا هستند متداول است.

اما اگر بخواهیم از این محدوده کمی جلوتر برویم و به دنیای حرفه ای طراحی خودرو نزدیک شویم، شاید بهترین موقع برای کشف استعداد و آغاز کسب مهارت در تمرین های ترسیمی، بهترین نقطه آغاز، انتهای دوره راهنمایی و شروع سال های دوره دبیرستان باشد که در سال های بالاتر می تواند راه گشای بهتری برای ورود به دانشگاه در رشته طراحی صنعتی برای جوانان باشد.

البته اولین فاکتور مهم در این کار "خواستن"، خودباوری و تلاش است که در مسیر درست و با کمک از راهنمایان آگاه تر این امر امکان پذیر می باشد.

خود من تا زمانی که یاد دارم علاقه به طراحی و نقاشی داشتم و تصاویر هواپیما، تانک، ماشین و... بسیار می کشیدم. اما اولین جرقه ها و عشق و علاقه ام به طراحی حرفه خودرو، از سال دوم راهنمایی ظهور کرد. زمانی که در مجله ماشین آن زمان، مصاحبه جوان طراحی به نام "عباس دست پُر" را دیدم، که ایشان طرح هایی را برای کارخانه مرسدس بنز رائه کرده بودند.

گام نخست:
شاید گفتن این مطلب که کپی کردن از خودروهای موجود در بازار، یکی از بهترین راه های درک صحیح از تناسبات و فرم های خودرو است نا معقول به نظر بیاید و به مذاق کسانی که طرف دار نوآوری و خلاقیت هستند خوش نیاید. اما بهترین نصیحتی که می توان برای افراد آماتور و مبتدی در این راه کرد این است که در ابتدای امر، بهترین روش، کپی کردن به صورت Over Layer با گذاشتن کاغذ بر روی عکس های موجود در مجلات و در مراحل بالاتر با در نظر گرفتن تمامی زاویه ها و نسبت های عناصر در تمام قسمت های خودرو است. سپس عکس ماشین را بالای دستتان بگذارید و سعی کنید که ترسیمی دقیق و همانند از خودروی مورد نظرتان بر روی کاغذ داشته باشید.

بهترین مواد در این کار هم تنها مداد است و کاغذ سفید. می توانید از دفترچه های مخصوص نقاشی که در اندازه های مختلف موجود است و کاغذهای آن هم به وسیله فنر به هم متصل شده اند استفاده کنید.

طراحی خودرو

زیر هر ترسیم هم تاریخ و مشخصات را بنویسید تا در گذر زمان و در دراز مدت، بتوانید به راحتی روند و مقدار پیشرفت کارهایتان را بررسی کنید.

هروقت که قدرت دستتان بیشتر شود، می توانید در ترسیمات در این دفتر، از خودکار استفاده کنید و از هاشورهای خودرکاری هم برای سایه زدن کارها استفاده کنید.

طراحی خودرو

در همین جا این مطلب را می گویم که هرچه بر تمرین کردن به صورت کپی کردن از ماشین های موجود ممارست ورزید، در مرحله بعدی که استفاده از نوآورری های خودتان در طراحی است، نتیجه بهتر و طراحی معقول تری را خواهید داشت. پس گام نخست را دست کم نگیرید...

شما به مرور زمان تمام تناسبات بین عناصر خودرو را با تمرین فرا خواهید گرفت که در مطالب آینده در مورد این تناسبات هم بیشتر صحبت خواهد شد. اما به طور مختصر همین جا یادآوری می کنم که اگر ما طرحمان رو در یک مکعب محاطی یا به عبارت لاتین Bounding Box صحیح ترسیم کنیم، و با استفاده از تناسبات صحیح، ابتدا جای 4 چرخ خودرو و محل قرار گیری آنها را در دید پرسپکتیو درست ترسیم کنیم، می توانیم اطمینان داشته باشیم که خشت اول کارمان رادرست گذاشته ایم.

طراحی خودرو

ترسیم پرسپکتیو را می توان به دو نوع طراحی سریع و طراحی دقیق پرسپکتیوی تقسیم کرد که در گونه اول ما ایده های مختلفی را به صورت Tomb Nail Sketch یا اسکچ های بند انگشتی، بر روی کاغذ ترسیم می کنیم. در این مرحله ما می توانیم به مدد دقت های اولیه و رعایت تناسبات کلی، شکل مورد نظر را در صفحه کاغذ و یا کتابچه طراحی ترسیم کنیم که در اینجا ما سعی می کنیم که افکارمان، آزادانه به پرواز درآیند و ترسیم های خلاقانه ای داشته باشیم.

طراحی خودرو

در اینجا برای اینکه به نتیجه بهتری در خلق فرم برسیم، سعی می کنیم که در حالت های مختلف، خودروی مورد نظر را تغییر بدهیم و به شکل های متفاوتی برسیم.

طراحی خودرو

این حالت از پرسپکتیو به دقت کمتری نیاز دارد و به راف اسکچ Rough Sketch معروف است، ولی برای ترسیم هایی دقیق تر از کار طراحی، می توانیم یک پرسپکتیو دقیق تر داشته باشیم؛ به اسن صورت که قسمت های مختلف از نقاط طرحمان را به صورتی دقیق در فضا نقطه یابی کنیم و ترسیمی کاملاُ دقیق داشته باشیم.

طراحی خودرو

در ترسیم بالا می تو نید نهایت دقت را در ترسیم یک خودروی اسپورت ملاحظه کنید که طراح آن Scott Robertson با در نظر گرفتن مختصات هر نقطه از جای جای طرح در محور های X،Y،Z بر روی کاغذ، به یک پیش طرح دقیق برای ترسیم های رندرینگ دستی رسیده است.

اما باید دقت داشته که این مرحله از کار، مستلزم داشتن یک سه نما و یا 4 نمای دقیق Blue Print از طرح اولیه است و طراح می بایستی ابتدا طرح مورد نظر خودش را از نمای جانب ترسیم کند، که در اینجا تناسبات دقیق و قرار دادن هر عنصر در جای خود به نحوی که طرح شما بر روی جاده به حد کافی راحتی و ایمنی داشته باشد، احتیاج به تحقیق کامل در خصوص همان رده خودروی مورد نظر در ساخته های مشابه دارد.

دیدن بلوپرینت خودروهای موجود، و تلاش برای درک صحیح تناسبات آنها بهترین راه گشا در این کار است.

طراحی خودرو

تصویر بالا، نمونه ای از 4 نمای فنی و یا بلوپرینت Blueprint یک خودروی بی ام و است که بیان گر دقیق ابعاد و اندازه های یک خودرو در دید فنی و مستقیم به یک جسم مانند خودرو است.

رندرینگ:
رندرینگ در کار طراحی از آنجا آغاز خواهد شد که یک طراح پا را از تجسم یک طرح و ایده از حالت خطی فراتر گذاشته و با تکنیک های مختلف، عناصری مانند حجم، سایه و رنگ را نیز به کارش اضافه می کند تا تجسمی بهتر و دقیق تر از ایده اش و کار نهایی برای مخاطبین و دیگران داشته باشد.

طراحی خودرو

طراحی خودرو

در دو تصویر پیشین، به راحتی می توانید تأثیر رنگ و سایه را در یک طرح سیاه و سفید ببینید. این کار طی مدت زمانی معادل 2 ساعت به وسیله گچ پاستل و مارکر (ماژیک) ترسیم شده است. آشنایی با روش های ترسیمی و تکنیک های رندرینگ نیازمند توضیحات مفصلی است که در آینده شرح داده خواهد شد.

البته امروزه با پیشرفت علوم رایانه ای، دسترسی به نرم افزارهای ترسمی و سه بعدی آسان تر شده، اما این نکته همیشه قابل توجه است که در هیچ زمانی استفاده از کاغذ و قلم برای به ترسیم درآوردن تجسمات آزاد اولیه در بین طراحان از بین نرفته، بلکه در این خصوص هم هر روز پیشرفت های روز افزونی مشاهده می شود. به طوری که ایده پردازی های اولیه در هر کارخانه ای ابتدا توسط دست انجام گرفته و توسط ابزارهای طراحی اولیه به ظهور می رسد.

طراحی خودرو

طراحی خودروباید این حقیقت را قبول کرد که یک طراح خلاق و نوآور، با وسایل و ابزارهای ساده و سنتی ترسیمی، می تواند تصور و تجسم خود را با سرعت بیشتری به مخاطبین ارائه کند.

من پیشنهاد می کنم که شما پیش از فراگیری یک نرم افزار 3 بعدی رایانه ای، از ایده پردازی اولیه به وسیله دست بر روی کاغذ غافل نشوید و فراگیری تکنیک های اسکچ زدن و ترسیم رندرینگ را دست کم نگیرید.

بزرگ ترین سئوالی که برای مبتدیان پیش می آید این است که چرا در تجسم و تخیل خودمان خیلی خوب ایده پردازی می کنیم، اما به محض اینکه می خواهیم این ایده را بر روی کاغذ انتقال بدهیم، آن چنان خوب نمی شود و غالبا هم بد از آب درمی آید؟

البته جواب این سئوال هم می تواند شامل لیست طولانی ای از علت های مختلف باشد که به صورت مختصر به گوشه هایی از آنها اشاره می کنم:

همان گونه که کودکان برای خواندن و نوشتن، ابتدا می بایستی به فراگیری الفبا و کاربرد هر حرف در کلمه و جمله در ساده ترین جملات بپردازند، طراحی هم از این قاعده کلی مستثنی نیست و الفبای طراحی هم از عناصری جزئی تا کلی مانند: نقطه، خط، سطح و حجم تشکیل می شود که با موضوعاتی مانند بعد، نور، رنگ، هارمونی، کنتراست و... تکمیل شده و باعث به وجود آمدن یک اثر هنری و تمایز آن از کارهای دیگر می شود.

گاهی اوقات توجه افراد و سابقه و تجربه قبلی، باعث درک بهتر و فراگیری سریع تر از مطالب نسبت به افراد دیگر می شود، اما بر مبنای تجربه ای که من داشتم، قدرت درک و فراگیری تکنیک ها و مسائل طراحی در افراد مختلف برابر است و تنها چیزی که باعث مختل شدن فرآیند درک و یادگیری در افراد می شود، ریشه در عوامل روحی و روانی قبلی و عدم خودباوری، همچنین دستپاچگی و عدم تمرکز دارد. این را بدانید که در هر سن و رده ای از یادگیری هستید، سعی کنید که توانایی های خود را در معرض مقایسه ای با حرفه ای تر ها نگذارید و این باور را داشته باشید که با تمرین بیشتر و شناخت اشتباهات طراحی و فراگیری تکنیک های ترسیمی، شما هم روزی یک طراح حرفه ای می شوید.

چرا ترسیم های ما درست از آب در نمی آید؟
در جواب این سئوال هم باید توضیح داد که تجسم و تخیل انسان در مرحله فکر کردن، مانند اسب سرکشی است که فارغ از محدودیت هایی مانند زمان، مکان و امکان انجام آن کار، آزادانه به هر گوشه که می خواهد سر می زند و تغییر می کند. این در حالیست که در دنیای واقعیت، به ترسیم در آوردن یک ذهنیت می بایستی در چارچوب های خاص علمی و فنی خود بگنجد تا طبیعی دیده شود. مواردی مانند رعایت تناسبات، زیبایی شناسی، عامه پسند بودن، رعایت موازین پرسپکتیوی، سایه ها، انعکاسات و صدها چیز دیگر در ترسیم های ما دخیل هستند و عدم رعایت یک و یا چند آیتم از موارد بالا می تواند کار ما را ضعیف تر نشان بدهد.

طراحی خودرو

همچنین، مغز ما علاقه دارد که بر روی کاغذ راحت ترین راه و سریع ترین روش را برای رسیدن به هدف نهایی طی کند، که غالبا لجام گذاشتن و رام کردن این اسب سرکش احتیاج به تمرین و ممارست بسیار دارد و خواهد داشت.

باز هم تکرار می کنم که هر کس که بیشتر تمرین کند و سریع تر به اشتباهات ترسیمی خود پی ببرد، سریع تر به نتیجه مطلوبش می رسد. همچنین این باور را داشته باشید که انسان در طول زندگی دائما در حال آزمون و خطاست و حتی بزرگ ترین طراحان هم از این قاعده کلی ساده مستثنی نیستند و اشتباه، جزو لاینفک زندگی انسان هاست. تنها درک صحیح اشتباه و جلوگیری از تکرار آن اشتباه برای انسان هاست که باعث پیشرفت آنان می شود.

گفتن این نکته هم خالی از لطف نیست که مغز ما معمولا از نیم کره سمت چپ، که نیم کره تفکر و منطق است استفاده می کند. این نیم کره تابع تجسم و درک 2 بعدی است و معمولا تجسم و درک 3 بعدی برای آن مشکل تر است. تمرین های عملی زیادی هست که به صورت کتاب هم به چاپ رسیده و می توانید توسط آن، از نیم کره سمت راست مغز برای تجسم بهتر در طراحی های خود استفاده کنید.

غالبا طراحان برای ارائه ایده های خود از 3 نما و 4 نمای یک خودرو به یک پرسپکتیو دقیق می رسند، اما یک طراح خبره استایلیست، با تجسم قوی از بایدها و نبایدهای طرحش، می تواند به صورت آزادانه قلم را بر روی کاغذ حرکت دهد و تجسم خود را به ترسیم درآورد.

طراحی خودرو

برای ترسیم دقیق تر چه کاری باید بکنیم؟
1 - سعی کنید از خودرو و یا محصول مورد نظرتان، به حد کافی اتود بزنید و طرح های کوچک بند انگشتی از زوایای مختلف ترسیم کنید تا به فرم ایده آل بیشتر نزدیک شوید.

طراحی خودرو

2- گاهی اوقات هم چند حرکت رنگی بر روی اتود و اسکچ اولیه شما، می تواند جذابیت بصری معادل یک رندرینگ به وجود بیاورد.

طراحی خودرو

3 - بررسی ارتباطات و روابط انسان و ماشین در نحوه استفاده در کارتان، می تواند کار نهایی شما را پخته تر و کاربردی تر بکند.

طراحی خودرو

4- اقتباس گرفتن از طبیعت و بالا بردن جنبه های کاربردی و زیست محیطی محصولتان، می تواند ارزش کالای شما را بالاتر ببرد و بازارهای جدیدی را به وجود بیاورد.

طراحی خودرو

5- برای ارائه و توجیه کردن عملکرد محصول، از ارائه طرح های توجیهی و کاربردی غافل نشده و هرچه در این مورد بیشتر تلاش کنید، کار شما جذاب تر و گیراتر خواهد شد و مورد تایید مخاطبین قرار خواهد گرفت.

طراحی خودرو

طراحی خودرو

7- همچنین کادر بندی و صفحه آرایی در هنگام ارائه ایده و طرح، می تواند زبان گویای تصویری از کار شما باشد.

8- توجه داشته باشید که رعایت قوانین پرسپکتیوی در کارهای شما، جذابیت بصری آن را برای مخاطبین چندین برابر می کند.

9- یک کار شاخص و چشم گیر، کاریست که در آن مواردی مثل پرسپکتیو صحیح، دقت در تناسبات، رعایت نورپردازی و رنگ آمیزی درست با خلاقیت در فرم و نوآوری در کاربرد ادغام شده و حرف تازه ای برای گفتن داشته باشد.

طراحی خودرو

10- برای به دست آوردن خلاقیت بالا، توصیه می کنم که از روش های مختلف، نوین ترین کارهای طراحی را ببینید و با دوستان خود در خصوص نکات مثبت و منفی آنها بحث کنید.

منبع : www.newdesign.ir





نوع مطلب : ارتباط نقاشی با علوم، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

ربات​های‌ جراح نقاشی می‌کشند

آیا شما اجازه می‌دهید ‌یک هنرمند عمل جراحی مهمی را که بسیار حیاتی است، روی شما انجام دهد؟ نظرتان چه خواهد بود اگر این هنرمند یک ربات چیره‌دست باشد که بخوبی می‌تواند از دست‌های مکانیکی خود استفاده کند؟

 

تیموتی لی، یک بازوی رباتیک نقاش طراحی کرده که قادر است با یک قلم مو و بوم همه خطوطی را که یک جراح هنگام جراحی با چاقوی جراحی انجام می دهد، تکرار کرده و آن مسیرها را روی بوم بیاورد. اختراع او ترکیبی از علم و هنر است که می تواند روزی یک دست رباتیک کمکی در اتاق عمل را در اختیار جراحان قرار دهد و پزشک در جراحی های پیچیده به کمک این دستیار رباتیکی و بدون نیاز به قدم برداشتن در اتاق عمل، جراحی خود را با موفقیت انجام دهد. لی ، دانشجوی سال دوم دانشگاه است که اوقات ایام تحصیل در دبیرستان خود را صرف انجام پروژه های متعددی کرده است. از ساخت یک ربات که قادر به بالانس زدن روی یک میله بود تا بازوی رباتیکی که قادر به پرتاب کردن یک توپ بود. او در طول اولین سال تحصیلی خود در دانشگاه Wake Forest چیزهایی درباره یک ربات نوازنده که از سوی محققان موسسه جورجیا ساخته شده بود شنید و به فکر کردن در مورد راه های جدیدی برای ساخت رباتی برای پر کردن اوقات فراغت خود پرداخت. او می گوید: «من واقعا هرگز تا آن زمان به این موضوع فکر نکرده بودم که بتوان با ربات ها موسیقی کار کرد و نواخت. این موضوع مرا به فکر واداشت که چه کارهای دیگری را می توان به وسیله ربات ها انجام داد که بیشتر مردم در مورد آن فکر نمی کنند یا تصور اتفاق افتادن آن را ندارند. من فکر کردم می توان کارهایی را با نقاشی انجام داد و ایده جراحی رباتیکی را تا اندازه ای به واقعیت نزدیک کرد.» لی می افزاید: «نقاشی و جراحی بیش از آنچه در نگاه اول به نظر می رسد، به هم شبیه است .»

یک نقاش باید هنگام حرکت دادن قلم مو و ضربه زدن آن به بوم بسیار دقیق و زیرکانه عمل کند. درست شبیه یک جراح که با تیغ جراحی کوچک خود با دقت و ظرافت بالایی عمل می کند. وقتی شما بخشی از بدن یک انسان را تشریح می کنید باید با صددرصد دقت عمل کنید. اگر درباره یک نقاشی شبیه به مونالیزا (لبخند ژوکوند) فکر کنید می بینید در چنین نقاشی ای هم باید صددرصد دقیق عمل کرده و قلم مو را با دقت خاصی روی بوم جابه جا کنید.

لی اختراع خود را مرحله به مرحله و با آغاز روند دشوار آموزش نقاشی به ربات آغاز کرد، اما این کار سخت تر از چیزی بود که او ابتدا تصور می کرد. ابتدا باید به ربات بگوییم به اندازه پنج فاصله به چپ یا راست دست خود را حرکت دهد و این در حالی است که همه چیز برابر برنامه ریزی درست پیش نمی رود.

پس از هفته ها برنامه ریزی شروع به آموزش ربات کرد تا خطوط و اشکال مربوط به موقعیت های اندام انسان را بکشد. هدف این بود ربات خطوط و شکل هایی که یک جراح با چاقوی جراحی روی بدن می کشد را تکرار کند. لی می گوید: در این حالت شما می توانید فکر کنید که بوم نقاشی، بدن و قلم مو، چاقوی جراحی است.

در حال حاضر ربات های جراح به وسیله یک اپراتور انسانی کنترل شده و قادر به انجام مستقل عمل نیستند. ربات هایی شبیه ربات لی اگرچه ممکن است هیچ وقت در اتاق عمل قرار نگیرند، اما ممکن است روزی به محققان در طراحی انجام جراحی های رباتیک کاملا مستقل کمک کنند.

علاوه بر آموزش نقاشی مستقل به ربات می توان از این ربات به عنوان یک ابزار آموزشی برای جراحانی که قرار است با ربات جراح داوینچی کار کنند، استفاده کرد. هم اکنون در مرکز پزشکی فارست ویک برای آموزش جراحان برای کار با سیستم داوینچی از ماکت هایی استفاده می شود که در مقایسه با بازوی رباتیکی 1500 دلاری لی از قیمت بسیار بالاتری برخوردار هستند.

لی معتقد است که این ربات نشان می دهد علم و هنر بسیار بیشتر از چیزی که مردم فکر می کنند درهم تنیده هستند.حایز اهمیت است که ربات لی در سال 2013 ساخته شده و اکنون بسیار کامل تر و  پیشرفته تر است.

منبع : www.jaamejamonline.ir





نوع مطلب : ارتباط نقاشی با علوم، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

 

 

 گروههای زیادی از پیروان مانی

 

 

 

 شیوه نقاشی مكتب مانی در پیدایش مكاتب بدون تأثیر نبوده است .

 گروهی از پیروران مانی به سوی سرزمین های شرقی و شمال خاوری ایران روی آوردند و بزودی در آن نقاط آیین خود را گسترش دادند و این آمدن و تأثیر گذاردن از نظر مطالعه تاریخچه مینیاتور اهمیت بسزایی دارد . بهرحال مینیاتور ایرانی در هنگام پیدایش اسلام رنگ و بوئی از هنر مانوی داشته و استادان فن با بهره جوئی از خصوصیت های مكتب نقاشی مانی آثار ارزنده ای را به وجود آورده اند .
 در بین كارشناسان و محققان هنری این اتفاق نظر وجود دارد كه در تمام ادوار تاریخ آثار علمی و هنری و معنوی ملل بر روی یكدیگر نأثیر داشته است و این تأثیرپذیری همواره مورد توجه بوده است .
 بعضی ها مینیاتور را اصلاً هنری چینی می دانند و این گونه حرف خود را توجیه می كنند كه مینیاتور زاده تصویرهای چینی است و ا ز همین روی خطوط سیمای نژاد زرد ، لباس و سلاح مغولی و حتی آداب و رسوم آنها در این مینیاتورها دیده می شود ، مثل این كه استادان گذشته نمی توانستند خود را از قید و بند تقلید رها سازند و ابتكار خود را به كار گیرند .
 البته تحقیقات عده ای از دانشمندان نیز نشان می دهد نقش های دو بعدی چینی وارث شیوه نقاشی دو بعدی سلجوقی است . پروفسور گدار می نویسد : چین در ایران همیشه از امتیازاتی برخوردار بوده ، ظرف های چینی و نقاشی های آن مورد تحسین و علاقه ایرانی ها بود . در واقع مینیاتورهای ایرانی ( صورتكشی ریز و كوچك یا ظریف كاری ) بعد از سقوط بغداد ۶۵۶ هجری مابین ایرانیان ریشه دوانیده است . بایسنقر در سال ۷۲۳ با یك هیأت علمی به چین سفر كرده و غیاث الدین ، نقاشی كه همراه او بود در راه سفر آنچه دیده كشیده است .
 در قرن هفتم چین به نام نگارخانه شهرت داشت و هنرمندان ایرانی برای آشنائی با این نگارخانه سفرهای زیادی ، به چین كرده اند ؛ و این دیدارها در مینیاتور ایرانی تأثیر گذاشته است . كریستین پرایس می گوید : مغولان پس از تسلط بر ایران پاره ای از هنرهای چینی از جمله مینیاتور را به ایران آوردند .
 نفوذ هنر چین را می توان در تصویرهای یك نسخه نفیس شاهنامه نیز پیدا كرد . این شاهنامه در سال ۷۲۰ هجری قمری در تبریز رونویس شده است و تصویری است از مجلس سوگواری یك پهلوان در گذشته … پیكر او در تخت روانی است كه سوگواران گرد آن شیون و فریاد می كشند . در قرن سیزدهم هنر مینیاتور سیر تكامل تازه ای در ایران آغاز كرده و باید قبول كرد كه هنر چینی عامل بزرگی در تكامل هنر مینیاتور ایرانی بوده است .

منبع :http://www.javanemrooz.com





نوع مطلب : سبك های نقاشی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

چگونه در یک هفته نقاش شویم؟!

فرهنگ > کتاب - کتاب طنز «چگونه نقاش شویم» اثر جلال سمیعی توسط انتشارات سوره مهر به چاپ دوم رسید.

کتاب «چگونه نقاش شویم» از مجموعه کتاب های «چگونه هنرمند شویم» با بیان طنز به شما آموزش می دهد تا چطور کمتر از یک هفته به یک نقاش خبره تبدیل شوید و آثار خود را به فروش برسانید.

مجموعه شش جلدی «چگونه هنرمند شویم » شامل «چگونه بازیگر شویم؟»، «چگونه شاعر شویم؟»، «چگونه مدیر فرهنگی شویم؟»، «چگونه موسیقی‌دان شویم؟»، «چگونه نقاش شویم؟» و «چگونه نویسنده شویم؟» است که به صورت طنز به ۶ مقوله بازیگری، شاعری، نقاشی، مدیر فرهنگی، موسیقی و نویسندگی پرداخته است.

این مجموعه طنز شش جلدی به شکل طنز و کاریکاتور تولید شده که سه کتاب آن توسط امید مهدی‌نژاد، دو مجموعه هم توسط اسماعیل امینی و یک عنوان هم توسط جلال سمیعی نوشته شده است.

«چگونه نقاش شویم» اولین کتاب جلال سمیعی است که توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است. از این نویسنده کتاب دیگری با عنوان «تاکسی هفت» نیز به زودی منتشر خواهد شد.

این کتاب در 72 صفحه و با قیمت 6500 تومان روانه بازار کتاب شده است.

منبع : www.khabaronline.ir





نوع مطلب : معرفی كتاب، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

کاریکاتور/ عشق مجازی!

 

‌

 

هادی حیدری. شهروند

 



 کاریکاتور/ سرعت و قیمت اینترنت!    

 

‌

 

محمدعلی رجبی. تسنیم


کاریکاتور/ قلیان با توتون ویژه!

‌

 

سلمان طاهری. شهروند

منبع : www.khabaronline.ir





نوع مطلب : دنیای كاریكاتور، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
5yxj045fD impressionism Parisian scenes

6yxj057fD impressionism street scene Paris

6yxj055fD impressionism street scene Paris

6yxj053fD impressionism street scene Paris

6st003B impressionism scenes Parisian

http://www.oilpaintingfactory.com/pic/Oil%20Painting%20Styles%20on%20Canvas/Impressionism/Scenery/Street%20scenery/street%20scenes%20in%20Paris/5yxj043fD-impressionism-Parisian-scenes.jpg

منبع : http://shan2012.blogfa.com/





نوع مطلب : نقاشی های روز ، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

تابلو نقاشی رنگ روغن

تابلو نقاشی رنگ روغن

تابلو نقاشی رنگ و روغن

تابلو نقاشی رنگ و روغن

مدل نقاشی رنگ و روغن منظره طبیعت
 
 
مدل نقاشی رنگ و روغن منظره طبیعت

مدل نقاشی رنگ و روغن منظره طبیعت

مدل نقاشی رنگ و روغن منظره طبیعت

مدل نقاشی رنگ و روغن منظره طبیعت

منبع : www.honarabad.com




نوع مطلب : نقاشی های روز ، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

در متون كلاسیك و در قوانین آكادمیك شیوه های طراحی ذهنی و حسی یك تقسیم بندی پایه وجود دارد كه در آن نقش تمامی احتمالاتی كه می توان در اجرا احداث بنایی به نام طراحی ذهنی در نظر گرفت بیان شده است.

عنوان این تقسیم بندی همان طور كه ذكر شد شیوه­ ها یا گزینش ­های طراحی ذهنی در كلیه هنرهای تجسمی و تصویری است كه تركیبات چهارگانه را شامل می شود:

  1. شیوۀ طراحی سمبلیك یا تمثیلی
  2. شیوۀ طراحی انتزاعی یا هنری
  3. شیوۀ طراحی تزیینی یا دكوراتیو
  4. شیوۀ طراحی توصیفی یا استدلالی

این تقسیم ­بندی با این كه بسیار جامع و پذیرفتنی است اما چون گسترش شیوع یافته مشمولیت تاریخی پیدا نمی­كند. دلیل آن هم اضافه انگاری در روش­ها با احراز شیوۀ توصیفی می­ باشد. به بیان دیگر درست است كه سه روش دیگر با اولین طرح­های ذهنی بشری مطابقت دارند اما شیوۀ طرح توصیفگر تكنیكی است كه همزمان با شروع اولین روزهای انقلاب صنعتی به دنیا آمده است و در واقع شناخت ومعرفی روشی با این نام وابسته به صنعت بوده است. البته در صورتی كه طراحی ­های ذهنی و عملی كه پیش زمینه ساخت كلیه محصولات حجمی مانند صنایع دستی، مجسمه­ ها و تندیس­ ها هستند در زمرۀ شیوۀ چهارم تلقی نماییم.

طراحی ذهنی

طراحی ذهنی

از سه گونه طراحی به منظور احراز بیشترین تقابل و ارتباط بین وجه­ ها، قائل به یك قسیم بندی سه وجهی یا سه گانه شده ­ایم. در شرح مستقیم تقسیم بندی جدید از سه شیوۀ اصلی طراحی با عنوان سه برادر كه به ترتیب قدمت تاریخی به برادر بزرگ، وسطی و برادركوچك تعبیر شده ­اند:

  1. شیوۀ طراحی ذهنی هنری (برادربزرگ تر- قدیمی­ ترین)
  2. شیوۀ طراحی ذهنی سنتی (برادر وسط)
  3. شیوۀ طراحی ذهنی صنعتی (برادر كوچك- شیوۀ متأخر)

1.   زیرگروه روش اول بسیاری تكنیك­های تصویرگری است از قبیل طرح­های انتزاعی طرح­های هنری، گرافیك، كاریكاتور، طراحی­های سبكی، طراحی امپرسیون، طراحی اكسپرسیون و طراحی كنتروكسیون و….

2.   زیر گروه روش دوم شامل تكنیك­هایی صرفاً موتیفه و دكوراتیو است كه زمیه  این شیوه ممكن است طیف وسیعی از بسترها و لایه­ های تداركاتی از قبیل دیوار و سقف و كف بناها گرفته تا سطوح محصولات بافتنی مانند قالی و گلیم و… تا روی ظروف، ابزار و اشیاء دستی و بسترهای كاغذ و مقوا، كتاب، پارچه، چوب، سنگ، گچ را در بر بگیرد.

ولی در هر حال كیفیت دكوراتیو و مستوی بودن خود را همواره حفظ خواهد كرد. به همین دلیل گاه ادغام ­هایی نیز با روش­های سمبلیك و با قاعدۀ مكتب اكسپرسیونی یا انتزاعی خواهد یافت.

3.   زیرگروه روش سوم نیزانحصاراً شامل دست ه­ای ازطراحی­ های صنعتی وصنعتی هنری می­شود كه در خود ویژگی­ های كیفی روش حسی، بصری و انتزاعی را یكجا دارا می­ باشد. این شیوه كه عمدتاً با عنوان روش توصیفگر یاد می­شود وظیفه تفسیر و توصیف ساختمان و ساختار مادی موضوعات را بر عهده می­گیرد.

تفاوت اساسی بین این شیوۀ طراحی ذهنی با دو روش دیگر در این مسأله است كه در مابقی بعداز اتمام طراحی جریان ارتباط و ارسال پیام­ های بصری شروع شده و رسالت فرستندۀ پیام ­ها نیز در همین مرحله تقریباً خاتمه می­یابد اما در طراحی توصیفی دقیقاً از این مرحله كار ارتباطی میان فرستنده (هنرمند) و سازنده (صنعتگر) فرستنده و گیرنده آغاز می­گردد. این قبیل طرح ­های بصری در حقیقت زمینه­ ساز ساخت سازمان­ های بصری جدید تری می­گردد كه ماهیتاً انتزاع در انتزاع خواهند بود.

منبع : www.honarabad.com





نوع مطلب : ابزار ها و تكنیك ها ، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


( کل صفحات : 5 )    1   2   3   4   5   
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
 
 
 
ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو | Buy Website Traffic